پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119424
پيروزي رهبر اقليت سنا در کنتاکي/جمهوري‌خواهان کنترل سنا را به دست گرفتند
تاریخ انتشار : 1393/08/14 09:21:03
نمایش : 1644
آخرين خبرهاي از انتخابات ميان‌دوره‌اي کنگره حاکي است جمهوري‌خواهان با تصاحب ۲ کرسي از ۶ کرسي لازم براي کنترل مجلس سنا يک سوم مسير لازم را پيموده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از تسنيم، انتخابات ميان دوره‌اي آمريکا براي تعيين بيش از 471 عضو کنگره و 36 فرماندار از بامداد روز سه‌شنبه 13 آبان به وقت محلي در اين کشور آغاز شد. به باور تحليلگران، مجلس نمايندگان همچنان در کنترل اکثريت جمهوريخواه مي‌ماند و نگاه‌ها بيشتر بر مجلس سنا متمرکز است.

از يکصد کرسي مجلس سنا در حال حاضر 45 کرسي در اختيار جمهوري‌خواهان است و آنان در تلاش‌اند که در اين انتخابات 6 کرسي را کسب کنند. در چندين ايالت آمريکا نيز همزمان فرمانداران و شهردار‌ان انتخاب مي‌شوند. نتايج نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد که جمهوريخواهان روي خط برد شش کرسي اضافي هستند که اين باعث کسب اکثريت هر دو مجلس نمايندگان و سنا براي نخستين بار از سال 2006 توسط جمهوريخواهان خواهد شد.

مخاطبان خبرگزاري تسنيم مي‌توانند با خواندن اين گزارش در جريان اخبار لحظه به لحظه انتخابات ميان‌دوره‌اي کنگره قرار بگيرند:

3:35- رسانه‌هاي آمريکايي لحظاتي پيش خبر دادند «ميچ مک‌کونل»، رهبر اقليت نمايندگان مجلس سنا موفق شده با کسب آراي لازم در ايالت کنتاکي بار ديگر به مجلس سنا راه پيدا کند. در صورتي که جمهوري‌خواهان بتوانند کنترل سنا را در دست بگيرند وي رهبري اکثريت سنا را به عهده خواهد گرفت.

3:37- گزارش رسانه‌هاي آمريکايي همچنين حاکي است آقاي «تيم اسکات» نيز توانسته با پيروزي در رأي‌گيري ايالت کاروليناي جنوبي اولين نماينده سياه‌پوستي باشد که از اين حوزه به سنا راه پيدا مي‌کند.

تيم اسکات

3:45- «ليندسي گراهام»، نماينده جمهوري‌خواه هم در انتخابات کاروليناي جنوبي توانسته «برد هاتو» دموکرات را شکست داده و براي سومين بار از اين حوزه به سنا راه پيدا کند. گراهام از جدي‌ترين منتقدان سياست خارجي اوباما و حامي تحريم‌هاي ايران به شمار مي‌رود.

 

ليندسي گراهام

3:50 - خبرگزاري آسوشيتدپرس هم گزارش داد «جان کاسيچ» جمهوري‌خواه بار ديگر به فرمانداري ايالا اوهايو انتخاب شده است.

* جمهوري‌خواهان اولين گام از 6 گام براي کنترل سنا را پيمودند

4:20- از يکصد کرسي مجلس سنا در حال حاضر 45 کرسي در اختيار جمهوري‌خواهان است و آنان در تلاش‌اند که در اين انتخابات 6 کرسي را کسب کنند. خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داده با پيروزي خانم «شلي مور کاپيتو» در حوزه انتخابيه ويرجينياي غربي جمهوري‌خواهان اولين کرسي از اين 6 کرسي را از چنگ دموکرات‌ها ربوده‌اند. در صورتي که آنها بتوانند در 5 حوزه انتخابي تحت سلطه دموکرات‌ها همين کار را تکرار کنند مي‌توانند به طلسم يک دهه بودن در اقليت در مجلس سنا پايان دهند و کنترل اين مجلس را در مرحله‌اي حساس به دست آورند. 

* پيروزي نماينده تندرو ضد ايران با حمايت ميليون دلاري لابي اسرائيل/ دومين خيز جمهوري‌خواهان براي سنا

5:16- شبکه خبري بي‌بي‌سي لحظاتي پيش گزارش داد جمهوري‌خواهان با پيروزي «تيم کاتن»، نامزد جمهوري‌خواه بر «مارک پريور» دموکرات در ايالت «آرکانزاس» توانسته‌اند دومين کرسي از 6 کرسي لازم براي کنترل سنا را هم از دموکرات‌ها بگيرند.

پايگاه خبري «لوب‌لاگ» در گزارشي اختصاصي در روز سه‌شنبه افشا کرده بود يک لابي اسرائيلي نزديک يک ميليون دلار براي تبليغات انتخاباتي «کاتن» هزينه کرده است. کاتن از نمايندگان بسيار تندرو حامي تحريم‌هاي ايران است که در سال 2013 با پيشنهاد اضافه کردن يک متمم قانوني به لايحه تحريم‌هاي ايران خواستار محکوميت‌هاي سنگين تا 20 سال حبس براي خويشاوندان درجه سوم ناقضان تحريم‌هاي ايران شده بود. 

5:36- باراک اوباما از رهبران هر دو حزب جمهوري‌خواه و سنا در هر دو مجلس کنگره (مجلس نمايندگان و سنا) دعوت کرده تا روز جمعه در کاخ سفيد حضور پيدا کنند. به گزارش رسانه‌هاي آمريکا آقاي اوباما قرار است با آنها درباره مسيرهاي پيش رو پس از انتخابات ميان‌دوره‌اي کنگره به گفت‌وگو بنشيند.

5:42- جمهوري‌خواهان با پيروزي «استيو دانيس» بر «جان والش» دموکرات در حوزه انتخابيه مونتانو سومين کرسي از ششمين کرسي براي تسلط بر مجلس سنا را به دست آوردند.

6:01 - رسانه‌هاي آمريکايي لحظاتي پيش گزارش دادند «کوري گاردنر»، نامزد جمهوري‌خواه در انتخابات کولورادو با پيروزي بر رقيب دموکرات خود چهارمين کرسي دموکرات‌ها را از دست آنها خارج کند و در فاصله‌اي نزديک به سيطره بر مجلس سنا قرار بگيرد. 

6:05 - «مايک راوندز» در انتخابات داکوتاي جنوبي بر رقيب دموکرات خود غلبه کرد تا جمهوري‌خواهان تنها يک کرسي ديگر با به دست گرفتن کنترل مجلس سنا فاصله داشته باشند.

7:01- رسانه‌هاي مختلف بين‌المللي لحظاتي پيش در خبري فوري اعلام کردند «ديويد پرود»، نماينده جمهوري‌خواه آمريکا با غلبه بر «مايکل نان» دموکرات در ايالت جورجيا آخرين گام سلطه اين حزب بر مجلس سناي آمريکا را محقق کرده است تا براي اولين بار پس از سال 2006 جمهوري‌خواهان کنترل هر دو مجلس نمايندگان و مجلس سنا را در اختيار بگيرند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html